19 Ocak 2010 Salı

KÜLTÜR BAŞKENTİ!


Yine kendi kendimize gelin güvey olduk gibi geliyor bana.. İstanbul’un 2010 Avrupa Kültür Başkenti olmasından söz ediyorum. Trilyonlar harcandı (hala alışamadım şu YTL olayına, hoş artık Y’si de kalmadı ama ben hala eski versiyonda kaldım) konserler verildi. Çok iyi çok güzel de bu nedense bana taşra ilçelerindeki 1. Geleneksel bilmem ne festivallerini hatırlattı.
Söz konusu kendimiz olunca nasıl da gereğinden fazla önemsiyoruz her şeyi. Bence en önemli soru 2010 kültür başkenti biz isek 2009’da kimdi ya da 2008’de? Şehr-i İstanbul’da bugüne kadar ki herhangi bir kültür başkentinin neresi olduğunu bilen kaç kişi var?
Ben diyorum ki artık kendimizi kandırmaktan vazgeçsek… canımız konser düzenlemek, havai fişek atmak istiyorsa yapalım bunları ama tüm dünyanın gözü üstümüzde yalanına bir son verelim.

1 yorum:

  1. Valla 2009 ve 2008'i bilemeyecegim ama 2005'in Avrupa Kultur Merkezi Cork idi. Irlanda Cumhuriyeti'nin 2. buyuk sehri. Lakin bizim Izmirin yarisi kadar ya var ya yok.
    Ne buyuk hayal kirikligi idi yahu! Halbuki ne heveslerle gitmistik kulturlenecez,kulturumuz artacak diye.:)
    Biz Turkler seviyoruz canim herseyin En'i olmayi ama neyin En'i oldugumuz farketmeden.

    YanıtlaSil